Pro nahrání vlastního světa na Minecraft server bude zapotřebí FTP, návod na nastavení naleznete na tomto článku.
Náš svět můžeme na server nahrát dvěma způsoby, jako hlavní mapu serveru nebo jako další dimenzi, do které se bude moci přenést pomocí portálu nebo příkazu z pluginu MultiVerse.
Mapu lze nahrát pouze, pokud je server vypnutý!
Nahrání hlavní mapy
Pokud server na který mapu budeme nahrát nebyl ještě spuštěn uvidíme v FTP následující soubory.
V případě, že server byl již spuštěný bude obsahovat stávající složku/složky se světem, které je potřeba před nahráním nového světa smazat. Vanilla server ukládá celý svět včetně netheru a endu do jedné složky u Spigotu se každá dimenze ukládá do samostatné složky.
Složku s naším světem nahrajeme do hlavní složky serveru, tak aby se nacházela ve stejné složce jako soubory server.jar, server.properties….
Je důležité složku se světem pojmenovat, tak jak je nastaveno v nastavení serveru, ve výchozím stavu je název světa “world”.
Výsledné soubory ve složce serveru by měli vypadat následovně.
Nahrání mapy jako další dimenze
V tomto případě je postup pro nahrání mapy podobný, jediným rozdílem je název složky, ve které se bude svět nacházet. V našem případě použijeme název “novy_svet”.
Pro následné načtení mapy budeme potřebovat plugin, který slouží ke správě a následným cestováním mezi dimenzemi, pro tento účel doporučujeme využít pluginu MultiVerse.
Jakmile bude plugin nainstalovaný a svět nahraný můžeme pokračovat importováním světa následujícím příkazem mv import {Název světa} {Typ}
. Do pole typ vyplníme, o jaký typ světa se jedná, ve většině případů vyplníme NORMAL
. Příkaz pro import našeho světa by tedy vypadal následovně mv import novy_svet NORMAL
.
Pro přesunutí do nového světa použijeme příkaz mv tp {Název světa}
, příklad: mv tp novy_svet
. Zpět do původního světa se dostaneme stejným příkazem pouze jako název světa vyplníme název hlavního světa serveru.
Detailnější popis všech příkazů pluginu naleznete na oficiální stránce pluginu.