Pro nahrání vlastního světa na Minecraft server bude zapotřebí FTP, návod na nastavení naleznete v tomto článku.
Svět lze nahrát dvěma způsoby:
- jako hlavní mapu serveru
- jako další mapu, do které se budem moci přenést pomocí pluginu
Mapu nahrávejte pouze při vypnutém serveru!
Nahrání mapy jako hlavní svět
Pokud server na který mapu budeme nahrát nebyl ještě spuštěn uvidíme v FTP následující soubory.
V případě, že server byl již spuštěný, bude obsahovat stávající složku/složky se světem, které je potřeba před nahráním nového světa smazat (pokud nechceme staré světy smazat, můžeme jej přejmenovat např. na world_old
, to stejné u nether a end světa v případě Spigotu).
Vanilla server ukládá celý svět včetně netheru a endu do jedné složky u Spigotu se každá dimenze ukládá do samostatné složky.
Složku s naším světem nahrajeme do hlavní složky serveru, tak aby se nacházela ve stejné složce jako soubory server.jar, server.properties, …
Je důležité složku se světem pojmenovat tak, stejně, jako je v záložce Nastavení serveru nastavena položka Název světa - ve výchozím stavu je to “world”.
Výsledné soubory ve složce serveru by měli vypadat následovně.
Nahrání mapy jako další dimenze
V tomto případě je postup pro nahrání mapy podobný. Jediným rozdílem je název složky, ve které se bude svět nacházet. V našem případě použijeme název “novy_svet”.
Pro následné načtení mapy budeme potřebovat plugin, který slouží ke správě a následným cestováním mezi dimenzemi, pro tento účel doporučujeme využít plugin Multiverse-Core.
Jakmile bude plugin nainstalovaný a svět nahraný, můžeme svět importovat následujícím příkazem:
mv import {NAZEV_SVETA} {TYP}
Do pole NAZEV_SVETA
dáme název složky světa, v našem případě tedy novy_svet
.
Typ je buď NORMAL
, NETHER
, nebo END
(případně ještě existuje FLAT
, LARGEBIOMES
a AMPLIFIED
).
Příkaz pro import našeho světa by tedy vypadal následovně: mv import novy_svet NORMAL
.
Teleportovat do nového světa se můžem příkazem mv tp {NAZEV_SVETA}
- příklad: mv tp novy_svet
.
Zpět do původního světa se dostaneme stejným příkazem, jen jako název světa vyplníme název hlavního světa serveru.
Detailnější popis všech příkazů pluginu naleznete na oficiální stránce pluginu.