Chtěli bychom Vás předem upozornit, že v novějších verzích Minecraftu má Dynmapa poměrně vysoký dopad na výkon serveru. Pokud Vám jde o maximální výkon a počet TPS, doporučujeme popřemýšlet, zda pro Vás má používání Dynmapy opravdu smysl.
Instalace pluginu
Stáhneme plugin na Dynmapu. Odkaz naleznete zde.
Plugin umístíme na server do složky/plugins/
. Poté server zapneme a vypneme, aby se vygenerovaly konfigurační soubory.
Nastavení Dynmapy
Najdeme si soubor plugins > dynmap > configuration.txt
Výchozí konfigurační soubor vypadá nějak takto:
Změna rozlišení Dynmapy
Doporučujeme upravit hodnotu deftemplatesuffix
(řádek 16) na vlowres místo výchozí hires. Provedením této změny se razantně sníží využití úložiště dynmapou a také se sníží dopad na výkon serveru.
V konfiguračním souboru je možné nastavit následující rozlišení:
- vlowres - nejnižší rozlišení, zabírá nejmnéně místa
- lowres - nízké rozlišení, zabírá přibližně 4x více místa než vlowres
- hires - vysoké rozlišení, zabírá přibližně 16x více místa než lowres
Změna portu Dynmapy
Následně upravíme webserver-port: 8123
(řádek 322). Zde upravíme číslo na jeden z dostupných portů serveru. Je možné, že se v nových verzích pluginů změní řádek, na kterém se nastavení nachází, v tom případě jej můžete nalézt stisknutím Ctrl + F
a do vyhledávání zadat webserver-port
.
Volný port najdeme v záložce Informace, v políčku Ostatní dostupné porty.
Jeden port, který nepoužívá jiný plugin, si z rozsahu vybereme a vložíme ho místo portu 8123 v konfiguračním souboru.
Poté soubor uložíme a server můžeme spustit.
Zobrazení Dynmapy
Pro přístup do Dynmapy nelze využít vlastní adresu serveru, je zapotřebí využít výchozí adresu něco.hostify.cz:port!
Do webového rozhraní Dynmapy se dostaneme pomocí naší adresy serveru (tu nalezneme v záložce Informace), což je něco.hostify.cz:port (něco = např. parrot, donkey, mule atd…, port = port který jsme napsali do configu, nikoliv port serveru).
Pokuď chcete odstranit mapu typu surface (3D)/cave či flat můžete učinit tak příkazem /dmap mapdelete <názevsvěta>:<typmapy>
, veškeré typy u dané mapy zobrazíte příkazem /dmap maplist <názevsvěta>
Po prvotním přístupu do Dynmapy nejspíše uvidíte pouze část mapy nebo pouze některé chunky.
Aby se nám v Dynmapě vygeneroval celý svět, připojíme se na server a v daném světě provedem příkaz /dynmap fullrender
.
Dynmapa zobrazuje vygenerované části světa (tam, kde hráči již byli), proto se na Dynmapě zobrazují černá místa na nevygenerovaných částech světa.
Návod, jak svět předgenerovat, naleznete v tomto návodu.
Nastavení vlastní adresy Dynmapy
Tento krok je volitelný a slouží pouze pro přidání lépe zapamatovatelné adresy pro Dynmapu
Vlastní adresu pro dynmapu lze nastavit v sekci Reverzní proxy, kde lze k Dynmapě přiřadit vlastní doménu nebo využít jednu ze sdílených subdomén.
Pro nastavení vlastní adresy je potřeba se přesunout do sekce Reverzní proxy, kde klikneme na tlačítko “Vytvořit proxy”, které nám otevře následující dialog.
Ve formuláři vyplníme jakýkoliv název a vybereme, na jaké adrese chceme mít Dynmapu dostupnou.
Je důležité vybrat stejný port, který jsme nastavili v konfiguračním souboru Dynmapy, což je v tomto případě port 30852.
Po vyplnění všech políček klikneme na tlačítko “Vytvořit” a následně můžeme Dynmapu zobrazit zadáním zvolené adresy do prohlížeče, v tomto případě mujserver.dynmapa.cz