Chtěli bychom Vás předem upozornit, že v novějších verzích Minecraftu má Dynmapa poměrně vysoký dopad na výkon serveru. Pokud Vám jde o maximální výkon a počet TPS, doporučujeme popřemýšlet, zda pro Vás má používání Dynmapy opravdu smysl.
Instalace pluginu
Stáhneme plugin na Dynmapu. Odkaz naleznete zde.
Plugin umístíme na server do složky/plugins/
. Poté server zapneme a vypneme, aby se vygenerovaly konfigurační soubory.
Nastavení Dynmapy
Najdeme si soubor plugins > dynmap > configuration.txt
Výchozí konfigurační soubor vypadá nějak takto:
Nejprve upravíme typ úložiště dynmapy na SQLite, toto nastavení nalezneme v sekci storage
.
Je potřeba přidat #
na začátek řádku, kde je napsáno type: filetree
, tím vypneme výchozí úložiště.
Následně odeberte #
na řádcích, kde se píše: type: sqlite
a dbfile: dynmap.db
, tím nastavíme druh úložiště na SQLite.
Výsledek vypadá následovně:
Poté jako hodnotu deftemplatesuffix
(řádek 16) nastavíme kvalitu vlowres místo hires.
Vysvětlení rozlišení dynmapy:
vlowres - nejnižší rozlišení, zabírá nejmnéně místa
lowres - nízké rozlišení, zabírá přibližně 4x více místa než vlowres
hires - vysoké rozlišení, zabírá přibližně 16x více místa než lowres
Následně na upravíme webserver-port: 8123
(řádek 322). Zde upravíme číslo na jeden z dostupných portů serveru. Je možné, že se v nových verzích pluginů změní řádek, na kterém se nastavení nachází, v tom případě jej můžete nalézt stisknutím Ctrl + F
a do vyhledávání zadat webserver-port
.
Volný port najdeme v záložce Informace
A tam máme Ostatní dostupné porty
Jeden (který nepoužívá jiný plugin) si z rozsahu vybereme a vložíme ho místo portu 8123 v configu.
Poté soubor uložíme a server můžeme spustit.
Pro přístup do Dynmapy nelze využít vlastní adresu serveru, je zapotřebí využít výchozí adresu něco.hostify.cz:port!
Do webového rozhraní Dynmapy se dostaneme pomocí naší adresy serveru (tu nalezneme v záložce Informace), což je něco.hostify.cz:port (něco = např. parrot, donkey, mule atd…, port = port který jsme napsali do configu, nikoliv port serveru).
Pokuď chcete odstranit mapu typu surface (3D)/cave či flat můžete učinit tak příkazem /dmap mapdelete <názevsvěta>:<typmapy>, veškeré typy u dané mapy zobrazíte příkazem /dmap maplist <názevsvěta>
Po prvotním přístupu do Dynmapy nejspíše uvidíte pouze část mapy nebo pouze některé chunky.
Aby se nám v Dynmapě vygeneroval celý svět, připojíme se na server a v daném světě provedem příkaz /dynmap fullrender
.
Optimalizovaný config pro Dynmapu můžete nalézt zde: https://hostify.link/yAqrj
Dynmapa zobrazuje vygenerované části světa (tam, kde hráči již byli), proto se na Dynmapě zobrazují černá místa na nevygenerovaných částech světa.
Návod, jak svět předgenerovat, naleznete v tomto návodu.
A to je vše, takto se nastavuje Dynmapa.